گزارش جلسه حضوري پروژه قلمستان
حضور محترم مشارکت کنندگان پروژه قلمستان
با سلام و احترام و ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرانقدر مشارکت کنندگان پروژه قلمستان، گزارش جلسه ی پروژه مورخ ۲۸/۹/۱۴۰۰ به شرح زیر تقدیم میگردد:
جلسه در ساعت ۱۶:۲۰ با قرائتی از آیات کلام الله مجید و احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، برنامه ی جلسه بر اساس کنداکتور اعلامی با ارائه ی نقشه های معماری و ویژگی های خاص مجموعه قلمستان در طراحی و کیفیت و تنوع متریال قابل استفاده، پلن طبقات از زیر زمین تا طبقات مسکونی و ساختار و معماری نمای مجموعه توسط جناب آقای مهندس مشک فروش به نمایندگی از گروه مهندسی ساباط ادامه یافت، فایل ارائه شده در این بخش به پیوست گزارش تقدیم میگردد.
جلسه با ارائه ی بیلان مالی پروژه با اعلام اعداد و ارقام مشخص که بیانگر تراز منفی پروژه بود ادامه یافت، به طور خلاصه اشاره شد که عملیات ساخت این پروژه حدود ۱۰ ماه پیش از پرداختی های مرتبط با ساخت توسط اعضا شروع شده که همین تصمیم مدیریت و هیئت مدیره ی تعاونی با توجه به تورم ایجاد شده در سالهای ۹۸ و ۹۹ توانسته سهم به سزایی در کوچک کردن سبد هزینه ای اعضا ایجاد کند. از طرفی حدود ۸۰% از مشارکت کندگان پروژه نسبت به پرداخت به موقع و به هنگام عقب بوده و همین موضوع باعث تشدید تراز منفی پروزه در ۶ماه اخیر شده است. لازم به تاکید است که تراز منفی تقریبا ۱۰میلیارد تومانی به این معناست که علی رغم عدم واریز به موقع و درست بیشتر اکثریت مشارکت کنندگان تعاونی ۱۰میلیارد تومان بیش از مجموع پرداختی اعضا برای پروژه هزینه کرده است و با اینکه از منظر قانونی پروژه باید در صورت وجود تراز منفی متوقف و بعد از پرداخت اعضا و مثبت شدن تراز مجددا شروع به کار نماید اما مدیریت و هیئت مدیره ی تعاونی با تمام تلاش برای ادامه ی مسیر پیشرفت پروژه فعالیت کرده و منابع لازم برای تحقق اهداف را تامین نموده اند. در ادامه ی جلسه سرپرست دفترفنی مجموعه جناب آقای حسنوند و مدیر محترم پروژه جناب آقای لطفی به بیان فرایندهای اجرا شده و ارائه ی برنامه ی زمانبندی پروژه نمودند. در این برنامه زمانبندی در صورت عدم پیشامد خاص و بحران غیر قابل پیش بینی، نیمه ی دوم سال ۱۴۰۲ به عنوان محدوده¬ی زمانی انتخاب واحد اعضا پیش بینی و معرفی گردید. در ادامه ی جلسه مدیر عامل مجموعه به بیان وضعیت موجود و گزینه های تصمیم گیری برای پروژه پرداختند و از امکان كمك به تامین مالی پروژه از محل پارکینگ های مازاد وبرسي امكان ایجاد طرح ساخت واحد تجاری به منظور كاهش قيمت تمام شده در قسمتي از زمين كه به خيابان اصلي راه دارد،صحبت کردند، همچنین فرصت پرسش و پاسخ بین مشارکت کنندگان و مدیر عامل برنامه فراهم آمد که در این فرصت سوالاتی که از قبل روی برگه های توزیعی در جلسه مکتوب شده و همچنین پرسش و پاسخ شفاهی به مدت یک ساعت ادامه یافت.
عناوین پرتکرار سوالات شامل :
- زمان شروع مجدد عملیات
- وام برای مشارکت کنندگان
- چگونگی قیمت گزاری پارکینگ های مازاد
- محدودیت های طراحی واحدها
- چگونگی حل اختلاف با شهرداری و علل توقف فعلی پروژه
- تشريح سامان امتياز بندي و نحوه انتخاب واحد
که پاسخ این موارد در جلسه بیان شده و در نوشتاری دیگر به شکل مشروح تقدیم میگردد.
در پایان نیز با اعلام ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه ۱۲۰ دقیقه جلسه ی پروژه ی قلمستان به پایان رسید.
با احترام – واحد امور مشارکت کنندگان