گزارش جلسه پروژه اسپینر مورخ ۰۳/۰۸/۱۴۰۲

پیرو برگزاری جلسه پروژه اسپینر در تاریخ ۲۰/۰۷/۱۴۰۲ و درخواست و تصمیم اعضا محترم شرکت کننده مبنی بر تشکیل جلسه مجدد با اعضا با در نظر گرفتن مبالغ کم واریزی ،جلسه ایی در تاریخ ۰۳/۰۸/۱۴۰۲ با حضور تقریبا ۲۰ نفر از اعضا و عوامل فنی و مالی، اداری و مدیریت تعاونی در سالن اجتماعات خانه کارگر اصفهان برگزار گردید.
در این جلسه علی رقم دعوت حدود ۵۰ نفر از اعضا متاسفانه کمتر از نصف مدعوین در جلسه حضور یافته و در ابتدا مدیر عامل ضمن خیرمقدم، از لزوم تامین نقدینگی برای تعهدات تعاونی با شهرداری صحبت واشاره شد درصورتی که منابع تامین نشود امکان اخذ پروانه ساختمانی وجود نخواهد داشت وباتوجه به اینکه عملیات ساختمانی شروع شده وبتن مگراجرا و بافت فونداسیون در دست اقدام است عملیات عملا متوقف می گردد و چه بسا درسال آینده این هزینه ها بسیار سنگین ترمی شود.

 

در ادامه گزارش مبسوط مالی پروژه توسط جناب آقای محمدی مدیر مالی شرکت به شرح ذیل مطرح شد:
مجموع هزینه تراکم و عوارضات شهرداری از جمله زیر بنایی، آتش نشانی و احداث قطار شهری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان ومجموع هزینه حق الزحمه نظارت و طراحی در رشته های چهارگانه بر اساس آخرین جدول اعلامی سازمان نظام مهندسی در سال ۱۴۰۲ مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و طبق آخرین بخشنامه سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارگران ساختمانی هم حدود ۲۵% از مجموع هزینه های تراکم و عوارض شهرداری می باشد و مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان خواهد شد. در خصوص قرارداد خدمات طراحی و مهندسی فاز ۱و۲ با شرکت خط سوم نیز هزینه ایی حدود ۴ میلیارد تومان می باشد که مجموع این ارقام به عددی در حدود ۲۲۵ میلیارد تومان خواهیم رسیدکه سهم هر متر مربع مفید جهت صدور پروانه در موارد بالا در حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد.
ایشان در ادامه عنوان کردند که با فروش واحد های تجاری پروژه با میانگین هر متر مربع ۱۰۰ میلیون تومان حدود ۱۰۲ میلیارد تومان (سهم هر واحد ۱۲۰ متری ۶۹۰ میلیون و هر واحد ۱۵۰ متری حدود ۸۶۳ میلیون) و با دریافت تسهیلات بانکی با مبلغ پیش بینی شده هر واحد ۷۵۰ میلیون تومان بعد از مرحله سقف و ستون مبلغی در حدود ۹۰ میلیارد تومان و در مجموع مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان هزینه تراکم و عوارضات و … در طول اجرای قابل بازگشت به پروژه خواهد بود.

غیر از مبالغی که تعاونی تا کنون به شهرداری پرداخت کرده(سال ۱۴۰۰، ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان، سال ۱۴۰۱، ۴ میلیارد ، سال ۱۴۰۲ ،۳ میلیارد) و مبالغی که اعضا محترم امسال به حساب شهداری واریز داشته اند(۱۹ نفر حدود ۳ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان) مبلغی که باید به صورت نقدی به شهرداری پرداخت گردد ۵۰% هزینه تراکم مسکونی یعنی در حدود ۶۲ میلیارد تومان طی دو قسط در تاریخ های ۲۵/۰۹/۱۴۰۲ و ۲۵/۱۱/۱۴۰۲ و باقیمانده حدود ۷۴ میلیارد تومان طی ۱۸ قسط از تاریخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۳ تا شهریور ۱۴۰۴ خواهد بود که اقساط ماهیانه آن برای واحد های ۱۲۰ متری حدود ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای واحد های ۱۵۰ متری ماهیانه حدود ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانخواهد بود ، عوارض آتش نشانی ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و عوارض قطار شهری ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که آن هم به صورت نقدی باید به حساب های جداگانه واریز شود که با احتساب هزینه هایی که تعاونی تا کنون داشته و علی الحساب خرید زمین و مجموع عوارض و تراکم شهرداری و سازمان نظام مهندسی و سازمان تامین اجتماعی ( با ذکر این نکته که تفاوت مبلغ پرداختی های ثبت نامی های سال های ۱۳۹۸ و۱۳۹۹ فقط در مبلغ خرید زمین می باشد )مجموع مبالغ نقدی که تا تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۲ باید پرداخت شود به شرح جدول زیر می باشد:

مبالغی که اعضا تاکنون به تعاونی پرداخت داشته اند از میان ثبت نامی های سال ۱۳۹۸، ۲۱% مبلغ ۵۰۰ و زیر ۵۰۰ میلیون و ۶۲% بالای ۵۰۰ میلیون تومان و ثبت نامی های سال ۱۳۹۹، ۴۴% زیر ۱ میلیارد و ۵۶% بالای ۱ میلیارد تومان می باشد و بر این اساس با توجه به منابع و مصارف عملکرد نقدی تا به امروز مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان منفی می باشد و با احتساب تعهدات شرکت عملکرد پروژه حدود ۱۳ میلیارد تومان منفی می شود.
با توجه به گزارش کامل و مبسوط مالی ارائه شده و پرسش و پاسخ ها و نظرات اعضاء در ادامه مدیر عامل عنوان نمودند آنچه در این برهه زمانی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد تامین مبلغ چک های نقدی پرداختی حدود ۶۲میلیارد و تامین عوارض قطارشهری واتش نشانی وسازمان نظام مهندسی و سازمان تامین اجتماعی جز بامشارکت اعضاء میسرنخواهدشد، بنابراین تنها راه برون رفت اخذپروانه درحال حاضرتامین مبالغ توسط اعضاء و تعامل با شهرداری خواهدبود که به جد مورد تاکید حاضرین ومدیریت تعاونی می باشد.

درادامه مقررشد جلسه آتی باحضور همه اعضاء تشکیل و تشریک مساعی لازم صورت گیرد. و در این فاصله پیگیری پرداخت ها با تماس و نیز تعیین وقت حضور در دفتر تعاونی توسط واحد مشارکت کنندگان به جد دنبال شود.
بنابراین بدیهی است این پروژه جز با پرداخت بدهی وقدرالسهم اعضا برای تراکم وساخت محقق نخواهدشدو اعضا پروژه دوهفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت دین وارائه چک های ساخت و تنظیم قرارداد پرداخت وجوه لازم برای شهرداری و عوارض و پرداخت مبالغ جهت اجرای عملیات ساختمانی سقف و ستون در دو جدول جداگانه به واحد امور مشارکت ها مراجعه و اقدام نمایند.
لازم به ذکر است مبالغ جداول مالی در زمان های آتی با فروش تجاری ها و پارکینگ های مازاد و اخذ تسهیلات بانکی بلند مدت جبران و تامین می گردد و در واقع اعضا در این مرحله با آورده مالی شروع فعالیت پروژه و اخذ پروانه ساختمانی، مسیر را جهت اتمام پروژه و ریل گذاری مناسب انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *